MÜNCHEN !

nåh nu sku ja börja berätta då :D

först säger jag att det faktiskt var jättefint i München ! jag hade inte förväntat mej att det skulle vara så fint och finnas så mycket shoppingplatser som det faktiskt fanns. det snöade nog lite där också men då när det var ssol blev det några plusgrader och det kändes jättevarmt där mot vad det är här i Finland..
jag sätter sen bilder på vad jag shoppade.
både vägen dit och tillbaks åklte vi med små propellerflyg och vi mellanlandade i Riga.
på måndagen var vi till en jättefin restaurang och åt, och jag trodde inte maten skulle vara så god som den var, men jag beställde en grillbiff och den hade en jättegod sås på med grekisk ostsås, namm !!
på tisdagen var vi på cirkus ! :D det var jätteroligt faktiskt att se för det var endå mycket program och det var ngå europas största cirkus, värd att se faktiskt !
onsdagen var det ganska chill för vi var bara och shoppade och åt på en fin restaurang som var ganska dyr, men hade jättejättegod mat !
det mesta var ganska billigt där i München men sen fanns det ju vissa butiker som sen hade jättedyra kläder etc.
det var lite knepigt första dagen att förstå hur man skulle hitta där och hur man skulle slippa till olika platser men sen då man visste hur man skulle göra var det roligt att gå där och se hur annorlunda det är där till skillnad från här hemma. Men det var lite jobbigt när de som betjänade i vissa butiker bara talade tyska men man klarade sig nog bra på engelska ändå !
både vägen dit och tillbaks åklte vi med små propellerflyg och vi mellanlandade i Riga.
där var jättefint och jag far nog gärna dit igen ! :))

kram



starbucks coffee ! (y)

i centrum

park

fredsängeln i München

äppellimsa (y)

Circus Krone

elefanter

tiger

nästan sommarfeelis i München !


flod genom München

bloggar senare om mina inköp av kläder !


Kommentarer
Postat av: ccesi

joo, samma häär:D

2011-02-28 @ 20:59:17
URL: http://ceciliajosefina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0