praon ja

jepp, ja har då varit på prao på yle, radiohuset. jäklitskönt var det och inte nåt speciellt jobbigt jobb:)
chillade ganska mycket och drack kaffe :)
jag bodde hos irinas syster i kottby, med ca 3 km gångavstånd til yle, så jag fick lite motion på morgnarna också !
men i stort sett vad jag gjorde under veckan kommer här :
måndag:
blev sen till jobbet första dagen p.g.a tågförsening, passligt!
blev intervjuad direkt då jag kom dit om MGP-katastrofen.
fick en rundtur runt hela radiohuset(stort)
kollade in yles gemensamma hemsida för TV och radio
städade bort gamla Pussel-kasetter från skrubben
tisdag:
gjore frågor till en intervju om matte
skulle åka till åshöjdens skola, men åkte fel, så jag hamnade på nåt invalidinstitut ist (:s)
men efter flera samtal till rektor och andra hitta jag nog fram till sist
intervjuade 9:e klassister
klippte och redigerade på klippet jag hade intervjuat till radio och sen gick jag hem.
onsdag:
vaknade kl.5 och skulle vara i helsingfors centrum kl.6.45 (tappade nästan bort mej(a))
fick följa med hela "Min Morgon" sändningen
till radiohuset igen och klippte färdigt intervjun från föregående dag
började smått planera en egen kolumn som jag skulle göra
torsdag:
planerade och skrev färdig min kolumn
spelade in den i en liten speakerstudio
började klippa och redigera den
fick gå och välkomna en studiogäst och föra henne rätt
var med under hela direktsändningen
följde ut gästen
redogjorde frågor om mobbning
åkte till myrbacka och intervjuade linda och hennes kompis linda ;)
fredag:
fick bära min tunga väska med hela vägen till jobbet då jag direkt skulle hem efter jobbet...-.-
finslipade och gjorde färdig min kolumn
klippte och gjorde intervjuerna från dagen före
såg då en visade allt som man måste planera många dagar före en sändning och så fick ja rekommendera ngå sånger dit också
intervjuade projektledaren
sen gick jag till tåget och åkte hem!!!!
det var min praovecka, tack ock hej ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0